Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

Innhold:

 

1. Avtalen
2. Partene
3. Pris
4. Avtaleinngåelse
5. Betalingen
6. Levering
7. Risikoen for varen
8. Angrerett og retur
9. Forsinkelse og manglende levering
10. Mangel ved varen
11. Personopplysninger
12. Konfliktløsning


1. AVTALEN

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen i nettbutikken og eventuelt særskilt avtalte vilkår, eksempelvis kampanjer, angitt på våre nettsider www.hanaonline.no. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot lovgivning.

Avtalen gjelder utelukkende kjøp av varer og tjenester som angitt i kapittel 2.


2. PARTENE

Selger er  ASK HANDEL AS , Orgnr : 928963179 og som betegnes i det følgende som selger(en).
Adresse: Glengsgata 31 , 1706 Sarpsborg 
Epost: [email protected]

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper(en).


3. PRIS

Nettsidens priser, pris for vare inkluderer alle offentlige avgifter herunder merverdiavgift. Prisen inkluderer ikke fraktkostnader . 


4. AVTALEINNGÅELSEN

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen sin bestilling er sendt og dermed mottatt av selgeren. Kjøperen får dette bekreftet ved mottak av ordrebekreftelse kort tid etter bestilling.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.


5. BETALINGEN

Kjøperen betaler for varen ved plassering av bestilling. 

6. LEVERING


Levering skjer når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen. Hvis ikke annet fremgår av bestillingsløsningen, vil varen bli levert innen 2-5 virkedager etter at kundens ordre er behandlet. Behandling av ordren tar vanligvis opptil 48 timer. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt.

Det er kjøpers ansvar å hente varen der hvor dette er avtalt ved kjøp; for eksempel post i butikk angitt ved kjøp. Selger er ikke erstatningsansvarlig for varer hvor kjøper velger A brevpost (ikke sporbar) som leveringsform.


7. RISIKOEN FOR VAREN

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. ANGRERETT OG RETUR (ÅPENT KJØP 14 DAGER)

Ved kjøp hos hanaonline.no på nett får du din lovpålagte angrerett på 14 dager.

Kunden er ansvarlig for å returnere produktet som skal returneres.

Kunden er ansvarlig for kostnadene ved retur av produktet.

Kunden er ansvarlig dersom produktet blir skadet under returen.

Avtalen er unntatt fra angrerett dersom kjøpet omfattes av vare som er kundetilpasset og som ikke uten videre kan selges til annen kunde eller av hygieniske årsaker.

Alle Baklava og nøtter produkter er  selger  som løsvekt så dette betyr som kundetilpasset og som ikke uten videre kan selges til annen kunde .


Om  produktet ikke ble åpnet eller spist og returnert til oss etter hvert som det ble sendt, så er returretten gyldig her .


9. FORSINKELSE OG MANGLENDE LEVERING

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser skal meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).


10. MANGEL VED VAREN

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.


11. PERSONOPPLYSNINGER

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Selgerens personvernserklæring følger av nettsider og netthandelssidene og er akseptert ved bruk av nettsidene.


12. KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Mer om Forbrukerrådet: www.forbrukerradet.no.